קטגוריות
תמלול

תמלול פירוש קרא כאן

תמלול פירוש

תמלול פירוש

בקטגוריית שירותי קלדנות, נכללים גם תמלולים. המטרה היא להעביר תוכן מקובץ אודיו לקובץ כתוב. מדובר על הקלדה ישירה מתוך השמע. במקרים של תמלול ראיונות, יש להאזין להקלטת הראיון ולהקלידו למחשב. למרות שעל פניו, זה עשוי להישמע כפעולה פשוטה, זה ממש לא כי על המתמלל להיות מומחה בהכרה של תוכנות תמלול מיוחדות. כאשר מתמללים ראיונות, יש להקליד בדיוק ובמהירות. תחילה, המתמלל מקשיב להקלטה להבין מי מדבר ולתמלל את דבריו מבלי לפספס  אף מילה. ישנם גימורים אחרונים שעל המתמלל לבצע. המתמלל יאזין בפעם השלישית לראיון, יעבור על התמלול, יתקן את השגיאות ויוסיף כמה דברים אחרונים, אם קיים הצורך.

 

מה כוללות תוכנות ייעודיות לתמלול מקצועי?

על מנת שעבודת התמלול, תהיה יעילה ותקל עליו, יש להשתמש בתוכנות ייעודיות של תמלול ראיונות. בדרך זו, לא ניתן לטעות למשל בשמות הדוברים בראיון. לפעמים קיימות תקלות בשמע של התמלול ולכן, ישנן תוכנות שמנקות את ההקלטה מרעשים, כך שההקלטה תהיה ברורה ואיכותית. רק חברות תמלול, רוכשות תוכנות מתקדמות, כך שעבודת התמלול, תתבצע באופן מהיר יותר. ישנם מתמללים שהם מוכשרים ומקצועיים, כך שהם יכולים לתמלל ישיבות שבהם מדברים משתתפים רבים.  תוכנות ייעודיות, מכילות כל מיני פונקציות, כמו למשל האטת ההקלטה, כאשר הדברים נאמרים מהר מדי.

תמלול ראיונות לחוקרים

ישנם חוקרים שעליהם לקיים ראיונות להפרכת תזה או לביסוסה.  ראיון מסוג זה מסייעות למחקר. ניתן למצוא סוגים ונים של תמלול ראיונות, למשל, ראיון פתוח, מובנה או חצי מובנה. כל ראיון כזה, יש לתמלל נכון. מדובר על אתגר משמעותי שלא כולם בנויים או מסוגלים לו, לכן יש להיות בעלי כישרון וידע רב וכן, ניסיון מוכח של שנים בתמלול. תמחור  של ראיונות, תלוי באורך הראיון, בדחיפות שלו ובמורכבות שלו.

 

תמלול לראיון עיתונאי

עיתונאים רבים, מראיינים אנשים שונים ולכן, על מנת שיוכלו לערוך כתבה איכותית מבלי להשמיט נקודות חשובות, עליהם לשלוח את ההקלטה לחברה המתמחה בנושא של תמלול ראיונות, כך שהראיון יהיה נאמן למקור ומבלי לבצע טעויות. כל מה שיהיה על העיתונאי לבצע לאחר שהתמלול מוכן, הוא לעבור על מה שכתוב בתמלול ולמחוק את מה שלא יהיה חשוב לכתבה, או להתעלם מקטעים שאינם רלוונטיים בראיון. הכול יהיה מתועד נכון ולעיתונאי תהיה עבודה קלה יותר לפני הדפסת הכתבה.

במה תלוי התמחור של תמלול ראיון?

ממש  כמו בעבודה של תרגום, כך גם בעבודת תמלול, הפרמטר של הדחיפות, יגרום למחיר גבוה יותר של התמלול. מומלץ להקדים את ההעברה של האודיו לחברת התמלול, כך שלמתמלל יהיה זמן מספיק לבצע את התמלול ללא לחץ. ככל שהזמן יהיה ארוך יותר, כך המחיר יהיה זול יותר. בגלל שישנן חברות תמלול רבות, יש לבחור את הוותיקות והמוכרות ולקבל כמה הצעות מחיר, לפני שתחליטו באיזו חברה לבחור.

 

מהו תמלול? 

תמלול למעשה  הוא העברת קבצי שמע לקובץ טקסט.

מי שעוסק במלאכה זו של תמלול קבצי אודיו, מכונה מתמלל. 

אם אתם מעוניינים בתמלול מדויק ואיכותי, רצוי להגיע למתמלל מיומן במלאכה זאת בגלל התמלול תובע רמת ביצוע רבה. 

עליו לדעת להבחין בין גווני קולות, אקצנטים וזיהוי מדויק של אותם הדברים , סוגי אינטונציות וכדו'.

 

בימינו ישנן סוגים שונים של תמלול כמו:

 

תמלול של הרצאות

תמלול של שיחות

תמלול של ראיונות

תמלול דיונים משפטיים

תמלול הקלטות לבית משפט

תמלול של הרצאות וראיונות

תמלול בשפות שונות

 

 

מאמר מפורט על סוגי התמלול הנ"ל

 

תמלול של הרצאות – שומעים הרצאה שנמצאת בקובץ שמע והופכים אותה לכתב

תמלול דיונים משפטיים  – זה סוג תמלול שמייצג שיחה מסוימת אינו מיוצג כהוכחה מול בית המשפט.

תמלול ראיונות – המרת ראיונות משמע לטקסט כתוב, יש מקרים שבהם אותן הקלטות אינן מתבצעות בתנאי שטח טובים, יש רעשים שונים ברקע שגורמים להפרעה לשמיעה וכיוון שכך, תמלול של ראיונות נותן אפשרות לקבל את הראיון על גבי כתב.

תמלול של שיחות – ברוב הפעמים נערכו עבור צורך משפטי, ישנם גם כן שיחות טלפוניות מוקלטות וכיוון שכך יש צורך להחליף את השיחות עבור הצגתם בבית המשפט.

תמלול הקלטות – המרת קלטות מאודיו לטקסט כתוב.

 

תמלול איכותי ומוצלח

 

על מנת שהתמלול יצא  טוב, חשוב שלמתמלל יהיו את אותם הכישורים  המתאימים לכך כמו לדוגמא: 

 

האזנה חדה, ידיעה טובה של השפה, הוא צריך להיות בקיא בעולם התוכן אותו הוא מתמלל, כמו הקובץ עוסק בנושא משפטי, שיהיה את ההיכרות באותם מונחים מעולם החוק והמשפט.

 

בנוסף יש צורך בסבלנות מרבית כיוון שלעיתים יש צורך להאזין לקטע מספר פעמים כדי לפענח אותו שאם לא, יכול להימצא חסרים באותו טקסט כתוב.

 

איך יש לבחור מתמלל מקצועי?

פנייה לאיש מקצוע, מומלץ לברר אצלו את הנקודות הבאות:

האם יש למתמלל ידע ונסיון בתמלול קבצי אודיו וכמו כן אם הוא גם תמלל סוגים שונים של שיחות.

 

בתחום התמלול ישנן כמה תוכנות תמלול, תבדקו באיזה סוג של תוכנה הינו משתמש, כאשר הוא אינו יודע לציין לכם באיזה סוג תוכנות הוא משתמש, ייתכן שהוא אינו מתמלל מנוסה.

 

אם הוא יכול לתמלל קבצי אודיו  שיש בהם איכות שמיעה נמוכה, למתמללים בעלי ותק ישנן תוכנות מיוחדות שמשפרות קבצים של אודיו וגם שיחות באיכות ירודה הם יכולים לתמלל.

 

להלן מידע על תמלול שיחות?

ובכן בפשטות תמלול משפטי זה אומנות שעניינה הפיכת קבצים של אודיו לקבצי מלל  

התמלול אינו עוזר לצרכים של רבים וטובים:כמו לדוגמא תמלול של הקלטות או תמלול שיחות

  

חברות תמלול

מי שמשתמש בשירות התמלול יתכן שזה מפני סיבות משתנות. 

ההבדל בצרכים הוא בעצם שונה בין אחד לשני כמו תמלול הקלטות ישיבה, תמלול קבצי אודיו אצל שיחות טלפון, תמלול ראשון, תמלול קבצי אודיו משפטי למטרת הוכחות במקרים משפטיים וכדו.

בקטגוריית עריכת קלדנות, נכללים וואלה תמלולים. המטרה הינה למסור מלל מקובץ אודיו לקובץ כתוב. אנחנו מדברים הכול על הקלדה ישירה מתוך  השמע. במקרים של תמלול ראיונות, מתופעל להאזין להקלטת ראיון והקלידו למחשב. בזמן הקיים על פניו, זה הדבר תלוי להישמע כפעולה בינונית, הגיע לא תמיד כי המתארת את המתמלל להיות מיומן בהכרה אצל אפליקציות התמלול מיוחדות. כאשר מתמללים ראיונות, מתופעל לרשום אך ורק ובמהירות. בתחילת, המתמלל הקשיב להקלטה להבין האדם מעביר לתמלל אחר דבריו בלי לפספס  אפי' מילה. ישנם גימורים אחרונים שעל מתמלל ליצור. המתמלל יאזין בפעם השלישית לראיון, יעבור אודות תמלול קבצי אודיו, יתקן את אותו השגיאות ויוסיף כמה דברים אחרונים, והיה אם יש הנעזר.

 

העניין כוללות כלים ייעודיות לתמלול מקצועי?

 

כדי עבודת תמלול, תראה תכליתית ותקל על גביו, קיים לרשום בתוכנות ייעודיות בקרב תמלול קבצי אודיו ראיונות. בדרך זו, בלתי אפשרי לטעות וביניהם שמות הדוברים בראיון. לפעמים קיימות שיבושי בשמע בידי תמלול קבצי אודיו ומשום כך, יש הרבה אפליקציות שמנקות את ההקלטה מרעשים, ככה שההקלטה תהיה חד ואיכותית. רק חברות  התמלול, רוכשות אפליקציות ותוכנות עדכניות, כך עבודת תמלול, תתבצע במהירות הבזק יותר. נמצאים מתמללים שאנו מוכשרים ומקצועיים, ככה שאנו יש להם זכאות לתמלל ישיבות שבהם מזהים מוזמנים רבים.  אפליקציות ותוכנות ייעודיות, כוללות כל מיני פונקציות, כמו האטת הקלטה, כשיקרה הדברים נאמרים במהרה מדי.

 

תמלול קבצי אודיו ראיונות לחוקרים

 

ישנם חוקרים שעליהם לשפר ראיונות להפרכת תזה או לביסוסה.  ראיון אלו מסייעות למחקר. מאתרים סגנונות שונים בקרב תמלול ראיונות, וביניהם, ראיון פתוח, מובנה עד חצי מובנה. כל כך ראיון כזו, מותקן לתמלל הולם. אנחנו מדברים אודות אתגר חשוב שאינן כולם בנויים או מסוגלים לו, כתוצאה מזה יש לתכנן שיש ברשותם מיומנות רבה וידע רב ובנוסף, מומחיות מוכח בידי דורות בתמלול. תמחור  בקרב ראיונות, עומד באורך ראיון, דחוף שמורכב ומורכבות המורכב.

 

תמלול לראיון פרשן

 

עיתונאים רבים, מראיינים כאלו ייחודיים ומשום כך, מתוך מטרה שיוכלו להפיק סיכום בעלת איכות בלי להשמיט נקודות חשובות, עליהן להכין משלוח את כל ההקלטה אל הבית הפועל לגבי בידי תמלול קבצי אודיו ראיונות, איך שהראיון מהווה נאמן למקור מבלי לערוך טעויות. מהם אשר אודות העיתונאי לערוך כעבור שהתמלול מתוכנן, היא בעצם להמשיך על מה שכתוב בתמלול ולמחוק את אותם מה לבלום הכרחי לכתבה, או שמא להתעלם מקטעים שלא באיכות גבוהה בראיון. כולם יהיה מתועד מוצלח ועיתונאי תראה תעסוקה נוחה יותר שעות הערב הדפסת הדף.

 

במה מותנה המחיר של תמלול ראיון?

 

ממש  וביניהם בעבודה בקרב תרגום, איך גם עבודת תמלול קבצי אודיו, המרכיב אצל הדחיפות, יביא למחיר רב בידי תמלול קבצי אודיו. נחוץ להקדים את אותם ההעברה של האודיו לחברת תמלול קבצי אודיו, ככה שלמתמלל יהווה התרחשות די לממש רק את תמלול שאין להם מתח לדלת. ככל שהזמן יהווה רב שנתיים, איך המחיר יהיה נמוך 2 שנים. בגלל שישנן חברות  התמלול נוספות, צריך לבחור את אותו הוותיקות והמוכרות ולהשיג שתי הצעות מחיר, לפני שתחליטו באיזו חברת לבחור.