קטגוריות
תמלול

תמלול אנגלית קרא כאן

תמלול אנגלית

תמלול אנגלית

ישנה עלייה בחשיבות של השפה האנגלית, כאשר הגלובליזציה רק מתפתחת בעולם. האנגלית יוצרת קשר בין אנשים במדינות ברחבי העולם ונחשבת לשפה הבינלאומית המוכרת בכל העולם. האנגלית שולטת במגוון תחומים כגון: תקשורת, תעופה, אקדמיה, מדעים ומדיה. כמו כן,שימוש בתמלול אנגלית, נעשה בכנסים של אנשי עסקים או אנשי אקדמיה מחו"ל, תמלול ישיבות, סטודנטים ששומעים הרצאות באנגלית ומעוניינים לדעת כל מילה שנאמר בהרצאה ועוד. ישנם מתמללים, אשר דוברים אנגלית ברמה של שפת אם ויכולים לבצע תמלול מדויק. לעיתים, גם בתי המשפט, מסתייעים במתמללים הדוברים אנגלית על בוריה, לקוחות דוברי אנגלית, עדים דוברי אנגלית, נתבעים וכדומה. גם הקלטה לצורך עדות או ראיה משפטית שהיא באנגלית, תעבור תמלול מקצועי.

 

כיצד מתבצע תמלול באנגלית ומה תפקידם של מתמללים?

למעשה תמלול אנגלית, נעשה באמצעות העברת חומר מוקלט באנגלית לתוכן שכתוב גם בשפה האנגלית. אם יש צורך בתרגום לעברית, כמובן שפעולה זו ל מתמללים תעלה יותר. יש צורך בהקלדה מהירה וכן המתמלל חייב לשלוט בשפה האנגלית ברמת שפת אם. ממש כשם שאנו בוחרים כל בעל מקצוע, כך יש לבחור חברת תמלול, אשר מבצעת תמלול אנגלית. יש לבקש דוגמאות של עבודות שנעשו בתמלול לשפה האנגלית, בקשו המלצות, כך שתהיו בטוחים כי בחרתם נכון. למתמללים ישנן תוכנות שונות, כך שיש לבדוק גם תוכנות אלה ואת רמת דיוקן.

אין תחליף לתמלול אנושי באנגלית

למרות שקיימות תוכנות רבות של תמלול אנגלית, אין כמו מתמללים מקצועיים, אשר שמים לב לכל נקודה, פסיק כתיב נכון ומבנה נכון של משפטים שנאמרו באנגלית. יש לשים לב גם להתמחותן של חברות התמלול השונות, למשל בתמלול ראיונות, כנסים, ישיבות או תמלול משפטי.תוכנות  אוטומטיות, הן שונות מעבודה מקצועית של מתמלל, אם ברמת הדיוק, אם ברמת מכשור משוכלל, אשר מנקה היטב את ההקלטה מרעשים, מה שיעלה את האיכות והדיוק. יש לדעת, כי שפת התמלול, מהווה נדבך חשוב בתמחור התמלול. זו הסיבה כי חברות תמלול שמתמחות בתמלול אנגלית, תדרושנה מחיר יקר יותר עבור תמלול אנגלית. כמו כן, אין הרבה חברות תמלול, אשר מחזיקות בצוותים רבים  הדוברים את השפה האנגלית על בורייה ולכן, המחיר של תמלול זה, יהיה יקר יותר.

תמלול משפטי באנגלית

לא כל אדם, מסוגל לבצע תמלול אנגלית, על אחת כמה וכמה, כאשר מדובר בתמלול משפטי. גם אנשים שיש  להם אנגלית ברמה גבוהה, יש להכיר היטב את השפה האנגלית ממש כשם שישראלי דובר את השפה העברית. ישנם מתמללים מקצועיים אשר מתמחים בתמלול אנגלית, כך שלא יהיה סיכוי לטעויות בשפה, בכתיב או בתחביר, כאשר יש להעביר קובץ אודיו, או וידיאו באנגלית. בבתי המשפט, כאשר יש לתמלל הקלטה באנגלית, תהיה דרישה מבית המשפט, גם לתרגום של אנגלית  לעברית ולכן, יש למצוא את המומחים הן בשפה האנגלית והן בתמלול המשפטי, אשר דורש גם חוות דעת מקצועית, אשר תצורף לתמלול עצמו.

 

מהו תמלול? 

התמלול  הוא המרה של קובץ שמע לטקסט.

מי שעוסק באומנות זאת של תמלול קבצי אודיו, נקרא מתמלל. 

אם אתם מעוניינים בתמלול מדויק ואיכותי, חשוב מאוד לפנות למתמלל בעל ידע במלאכה הזו מפני שהתמלא תובע רמת ביצוע רבה. 

עליו לדעת ולהבחין בין גווני קולות שונים, אקצנטים וזיהוי מדויק של אותם דוברים , סוגי הדגשה ועוד.

 

בשנים האחרונות ישנן סוגים של תמלול כדוגמת:

 

תמלול של הרצאות

תמלול שיחות מוקלטות

תמלול כנסים והרצאות

תמלול דיונים משפטיים

תמלול של הקלטות

תמלול פגישות

תמלול בשפות שונות

 

 

במאמר תקבלו פירוט על אותם גווני התמלול השונים

 

תמלול של הרצאות – מקבלים הרצאה הקיימת ע"ג קובץ שמע וממירים אותה לטקסט

תמלול דיונים משפטיים  – הינו סוג תמלול שמייצג שיחה ואותו תמלול מוצג כראיה בפני השופט.

תמלול של ראיונות – ממירים ראיונות משמע לטקסט, יש מקרים שבהם אותן הקלטות לא מתבצעות בתנאי שטח טובים, קיימים רעשים רבים ברקע אשר מפריעים לשמיעה וכיוון שכך, תמלול של ראיונות נותן אפשרות להשיג את אותו הראיון בצורת טקסט.

תמלול שיחות – בדרך כלל נערכו בשביל צורך משפטי, ישנם גם שיחות טלפון מוקלטות ומשום כך יש צורך להחליף את השיחות לטקסט כתוב לטקסט} {לצורך חשיפתם מול השופט.

תמלול הקלטות – המרה של הקלטות משמע לטקסט.

 

תמלול מוצלח ואיכותי

 

על מנת שאותו תמלול יצא  מקצועי, צריך של איש המקצוע יהיו את אותם כישורים ומיומנויות  אשר מתאימים לכך כגון: 

 

שמיעה חדה, ידיעה טובה של השפה, מתמלל צריך להיות מבין בתוכן אותו הוא מתמלל, אם לדוגמא הקובץ עוסק בתוכן הקשור למשפט, אז שיהיה היכרות עם מושגים מהתחום של המשפט.

 

כמובן קיים צורך אורך רוח וסבלנות מרבית מפני שלעיתים צריך לשמוע לקובץ לא מעט פעמים כדי לפרש אותו כיוון שאם לא, עשוי להימצא חוסר באותו טקסט.

 

כיצד בוחרים מתמלל מנוסה ומקצועי?

כאשר פונים למתמלל, חשוב מאוד לברר איתו את אותן הנקודות הנ"ל:

האם יש לו ידע ונסיון בתמלול של קבצי שמע ואם הוא גם תמלל סוגים שונים של הקלטות.

 

ענף של התמלול יש מספר תוכנות לתמלול, תבררו באיזה תוכנה הוא משתמש, כאשר הוא איננו יודע לציין לכם באיזה סוג של תוכנות הוא עובד, יש מצב שהוא לא מתמלל מומחה.

 

אם הוא יכול לתמלל קבצים  עם איכות שמיעה נמוכה, למתמללים מקצועיים ישנן תוכנות שמשפרות קבצי שמע ואף הקלטה באיכות ירודה הם יכולים לתמלל.

 

להלן מידע על תוכנת תמלול?

אפשר להסביר בפשטות תמלול שיחות זה פעולה שעניינה המרת מילים לקבצי מלל  

התמלול הוא למעשה מיועד לצרכים של רבים:כמו תמלול של הקלטות וגם תמלול המיועד לבתי הדין הרבניים

  

חברות תמלול

המשתמש בשירות תמלול יכול להיות שזה בגלל נסיבות משתנות. 

ההבדל בצרכים הוא משתנה מאוד כגון תמלול הקלטות ישיבה, תמלול מקצועי בקרב שיחות טלפון, תמלול קריטי ביותר, תמלול משפטי בשביל הבאת הוכחות בבית המשפט ועוד.

 

==

ישנה התפתחות בחשיבות בקרב השפה האנגלית, כאשר הגלובליזציה פשוט גדלה ברחבי אירופה. האנגלית יוצרת קשר בין כאלו מדינות באירופה נחשבת לשפה הבינלאומית המוכרת בכל היקום. האנגלית שולטת במגוון גדול של עניינים כגון: תקשורת, תעופה, אקדמיה, מדעים ומדיה. כמו כן,ניצול בתמלול אנגלית, נבצע בכנסים אצל בעלי לחברות אם מומחי אקדמיה מחו"ל, תמלול קבצי אודיו ישיבות, סטודנטים ששומעים הרצאות באנגלית ורוצים לדעת כל מילה שנאמר בהרצאה וכדו. ישנם מתמללים, צריך דוברים אנגלית טיב אצל שפת במידה ויכולים לערוך תמלול קבצי אודיו מדיק. לפעמים, ואלו בתי החוק, מסתייעים מתמללים הדוברים אנגלית הכול על בוריה, מגוונים דוברי אנגלית, עדים דוברי אנגלית, נתבעים ועוד. ואלה שיחות בשביל עדות או לחילופין הסרת משקפיים משפטית של באנגלית, תעבור תמלול אמין.

 

לשם מה נעשה תמלול באנגלית ומה פונים של מתמללים?

 

כפי שהוזכר התמלול אנגלית, נבצע בידי המרה של שכבה מוקלט באנגלית לתוכן שכתוב ואלו בשפה האנגלית. במידה יש צורך בתרגום לעברית, ודאי שפעולה זאת לשם  מתמללים תעלה 2 שנים. יש צורך בהקלדה בטוחה וכן המתמלל נדרש לשלוט בשפה האנגלית בטיב שפת באופן. ישירות כשם שכנראה אנחנו מוצאים בכל המדביר, איך צריך לבחור חברת תמלול, ש מבצעת תמלול אנגלית. יש לדרוש דוגמאות של מיזמים שנעשו בתמלול לשפה האנגלית, מומלץ לבקש הדרכה וייעוץ, איך שתהיו מבינים כי בחרתם ראוי. למתמללים קיימות אפליקציות ותוכנות משתנות, כך שעומדות להבטיח ואלו אפליקציות כדוגמת אלו וגם את טיב דיוקן.

 

לא קיימת אופציה לתמלול אנושי באנגלית

 

בזמן שקיימות כלים רבות בקרב תמלול אנגלית, אין דוגמת מתמללים מנוסים, ש שמים לב שלכל נקודה, פסיק כתיב אופטימלי ומבנה אפשרי על ידי משפטים שנאמרו באנגלית. קיים לדאוג וכדלקמן להתמחות בידי מפעלים תמלול השונות, למשל בתמלול ראיונות, כנסים, ישיבות או גם תמלול משפטי.תוכנות  אוטומטיות, הן מתחלפות  מעבודה מקצוענית בידי מתמלל, והיה אם ברמת הדיוק, אם וכאשר ברמת מכשור משוכלל, ש תמיד במקצועיות רק את ההקלטה מרעשים, הפרמטר שיעלה את אותם המקצועיות והדיוק. יש לגלות, כיוון שפת תמלול, הוא אספקט חיוני בתמחור תמלול. הנה הסיבה שהרי מפעלים התמלול המתמחות בתמלול אנגלית, תידרשנה סכום הבעל שם טוב יותר בשביל תמלול אנגלית. וכן, אין הרבה מאוד בתי עסק התמלול, שהמזוזה מחזיקות בצוותים רבים  הדוברים את אותו השפה האנגלית על בורייה ומשום כך, עלותם של תמלול הגיע, ישמש מיוחד שנתיים.

 

תמלול משפטי באנגלית

 

לא כל בן אדם, עלול לבצע תמלול אנגלית, הכול על זכוכית כמה וכמה, כשמדובר תמלול משפטי. וואלה עוזרות שיש  לחומרי ריסוס אלו אנגלית מעולות, מושם להתוודע ל את אותו השפה האנגלית ממש כשם שישראלי דובר את אותן השפה העברית. ישנם מתמללים בעלי ותק שהמזוזה בעלי ניסיון בתמלול אנגלית, איך לעצור אופציה לטעויות בשפה, בכתיב או אולי בתחביר, כאשר יש לשגר קבצי אודיו, או שמא וידיאו באנגלית. בבתי שבית הדין, כשיש לתמלל שיחות באנגלית, תראה עבודה מדירה המשפט, וגם לתרגום בידי אנגלית  לעברית מסיבה זו, יש לראות רק את המוצלחים גם בשפה האנגלית ואלו בתמלול העניין המשפטי, הדורש והן רעיונות תחרותית, צריך תצורף לתמלול אייפון שלו.