קטגוריות
תמלול

תמלול בוורד מידע

תמלול בוורד

תמלול בוורד

רוב התמלולים המוגשים לבתי המשפט הם תמלול בוורד. הכוונה ההקלדה מקובץ השמע, מוקלדת ישירות למחשב. על מנת שתוכנת תמלול תהיה קבילה בבתי המשפט עליה להיות מתומללת כחוק, כאשר התמלול נעשה ע"י אדם שמתמחה בתמלול משפטי והוא אף צירף חוות דעת מומחה. יש לדעת היטב כיצד מתבצעת הגשת תמלול לבית משפט חוק. תחילה, על התמלול לעמוד בדרישות החוק הראיות והדינים הנוספים אשר חלים על תמלולים משפטיים. בהתאם לפקודת הראיות נוסח חדש תשל"א-1971. על המתמלל לפרט את ניסיונו, את שם הלקוח שעבורו הוא ביצע את התמליל, את שם הקובץ האודיו שהועבר, אורך ההקלטה ואת חוות דעתו המקצועית. כמו כן, על המתמלל להצהיר כי זיהה את הדוברים וכל מה שנשנע בהקלטה, הועבר במדויק לתמלול בוורד.

כיצד ניתן לתמלל האזנת סתר ואיך מגישים אותה לבית המשפט?

כאשר מגישים תמלול לבית המשפט, ומדובר בהאזנת סתר, יש לוודא, כי ההקלטה אינה מפרה את ההוראות שמפורטות בחוק האזנות הסתר. יש לציין, כי הקלטה שמבוצעת ללא ידיעתו של אחד מבני השיח, או שני אנשים שמשוחחים ביניהם והשיחה מוקלטת באמצעות גורם שלישי, מהווה עבירה על החוק ולכן ההקלטה לא תהיה קבילה. אם מדובר בהקלטה של חוקר פרטי, או אחד מבן השיח מעורב בתביעה משפטית שהוא תובע את בן השיח השני, ראיה זו כן תתקבל בבית המשפט, אך רק לאחר שבוצעה הגשת תמלול לבית משפט חוק באמצעות תמלול בוורד.

מה חשוב לדעת לפני שאתם שולחים תמלול לבית המשפט?

ממש כמו בכל תחום מקצועי, כך גם בכל הקשור אל הגשת תמלול לבית משפט חוק. יש לשלוח את קובץ האודיו לחברת תמלול וותיקה אשר מתמחה בכל הקשור לתמלול לבית המשפט. חברות תמלול מקצועיות, מחזיקות בצוות מתמללים מקצועי המתמחה  בתמלול זה, צוות שיש לו ידע משפטי. כל מתמלל משפטי, חייב להבין מונחים או לתת דגש לדברים מסוימים שנאמרו בהקלטה. עורכי דין רבים משתמשים באופן קבוע בשירותי תמלול  משפטיים, על מנת להצליח במשפט.

מדוע תמלול משפטי של הקלטה נחשב כראיית זהב?

יש לציין כי ראייה מוקלטת שתוגש כתמלול לבית המשפט היא לא ניתנת להפרכה. תמלול איכותי שיש בו דיוק רב, כאשר מצורפת לו חוות דעת מומחה, יכול לסתור כל טענה של הצד הנגדי. קל וחומר, כאשר ההקלטה נעשית ללא ידיעתו של מי שמוקלט, כך שהוא יכול להגיד באופן חופשי וללא לחץ את מה שהוא חושב או מרגיש ואפילו להפליל את עצמו באי מודע. למשל כאשר אחד מבעלי הדין, מקליט את השיחה, אין הוא עובר על חוק האזנות הסתר וביחד עם הגשת תמלול לבית משפט חוק, ראיה זו תהיה קבילה. לסיכום – כאשר קיים הצורך בתמלול משפטי, יש לפנות לחברת תמלול מקצועית, כך שהיא זו שתוכל לבצע את העבודה המקצועית ולפי החוק המקובל בביהמ"ש בארץ. אפשר יהיה לחסוך את האפשרות של פסילת ראיה חשובה בביהמ"ש אם התמלול לא עמד בתקנות, או שלא היה מקצועי.

 

מהו תמלול? 

תמלול  הינו העברה של קבצי אודיו לטקסט כתוב.

אדם העוסק במלאכה זו של התמלול, נקרא מתמלל. 

אם מעוניינים בתמלול מדויק ואיכותי, כדאי לפנות למתמלל מקצועי במלאכה הזו מפני שהתמלא דורש רמת ביצוע רבה ודיוק רב. 

על המתמלל לדעת להבחין בין גווני קולות שונים, מבטא וזיהוי מדויק של אותם הדברים , סוגים של הדגשות ועוד.

 

כיום ניתן למצוא דוגמאות של תמלול כדוגמת:

 

תמלול הרצאות

תמלול שיחות מוקלטות

תמלול ראיונות

תמלול לבית המשפט

תמלול הקלטות

תמלול של פגישות

תמלול באנגלית או בשפה אחרת

 

 

במאמר הבא נפרט לכם על סוגי התמלול השונים

 

תמלול הרצאות – לוקחים הרצאה שנמצאת על גבי קובץ אודיו צריך להפוך את ההרצאה לטקסט

תמלול משפטי  – הינו תמלול אשר מייצג שיחה מסוימת ואותו תמלול מיוצג כראיה מול השופט בית המשפט.

תמלול של ראיונות – המרה של ראיונות מוקלטים משמע לטקסט, יש מקרים בהם ההקלטות לא מבוצעות בתנאים נוחים, קיימים רעש והמולה ברקע שגורמים להפרעה לשמיעה ומשום כך, תמלול ראיונות נותן אפשרות להשיג את אותו הרעיון בטקסט כתוב.

תמלול שיחות – בדרך כלל מתבצעים עבור צורך משפטי, קיימים גם שיחות טלפון מוקלטות מסיבה זו החובה היא להחליף את השיחות עבור הצגתם מול השופט.

תמלול הקלטות – המרת הקלטות משמע לכתב.

 

תמלול באיכות גבוהה

 

על מנת שהתמלול יצא  מקצועי, חשוב מאוד שלמתמלל יהיו את אותם יכולות  המתאימים לכך כמו לדוגמא: 

 

יכולת שמיעה חדה, ידע טוב של השפה, הוא גם כן צריך להיות שולט בעולם התוכן אותו הוא מתמלל, אם לדוגמא התמלול עוסק בתוכן הקשור למשפט, אז שיהיה היכרות באותם מונחים בתחום החוק והמשפט.

 

בנוסף יש צורך בסבלנות מרובה כיוון שלפעמים יש צורך להקשיב לקטע השמיעה לא מעט פעמים בשביל לפרש אותו בגלל שאם לא, עלול להיווצר חוסר בטקסט הכתוב.

 

באיזה אופן צריך לבחור מתמלל מקצועי?

פנייה לאיש מקצוע, חשוב מאוד לבדוק אצלו את הנקודות הבאות:

אם יש למתמלל ידע בתמלול של קובץ שמע וכמו כן אם הוא גם תמלל סוגים שונים של הקלטות.

 

ענף התמלול ניתן למצוא כמה תוכנות לתמלול, תבררו עימו באיזה סוג תוכנה הינו נעזר, כאשר הוא איננו יודע לציין באיזה תוכנות הוא משתמש, רוב הסיכויים שהוא לא מתמלל מומחה.

 

אם המתמלל יכול לתמלל קבצים  שיש בהם איכות שמע נמוכה, למתמללים בעלי ותק ישנן תוכנות המשפרות קבצי אודיו וגם הקלטות עם איכות ירודה הם מסוגלים לתמלל.

 

במאמר זה אכתוב על תמלול באנגלית?

ניתן לומר בפשטות תמלול הקלטות זה אומנות שעניינה המרת קבצי שמע לקובץ מלל כתוב  

התמלול הוא עוזר לצורכי רבים וטובים:כמו לדוגמא תמלול בשפה האנגלית או  תמלול של הרצאות שונות

  

שירותי תמלול קבצי אודיו

מי משתמש בשירותי תמלול יכול להיות שזה בגלל סיבות משתנות. 

השוני בצרכים הוא משתנה לפי המקרים כמו תמלול קבצי אודיו הקלטה של ישיבה, תמלול מקצועי בידי שיחות טלפוניות, תמלול קבצי אודיו מכריע ביותר, תמלול קבצי אודיו משפטי למטרת הוכחות במקרים משפטיים וכדו.

 

במרבית תמלולים המוגשים בבתי החוק הינם תמלול בוורד. הכוונה ההקלדה מקובץ שמע, מוקלדת ישירות למחשב. ע"מ שתוכנת תמלול תראה קבילה בבתי החוק עליה לתכנן מתומללת כחוק, כאשר תמלול מבצעים מתוך מביא שמתמחה בתמלול הקשור למשפט ואותו אחד שדיברנו החרטום צירף המלצות מלקוחות בעל מקצוע מעולה. יש לזהות במקצועיות למה מתחילה הגשת תמלול לבית מגורים משפט בכלל. בראשית הדרך, הכול על תמלול קבצי אודיו לעמוד בדרישות המשפט הראיות והדינים הנ"ל אשר חלים הכול על תמלולים משפטיים. בהתאם לפקודת הראיות נוסח אידיאלי תשל"א-1971. הכול על מתמלל להסביר את אותו ניסינו, את כל מוניטין הקורא שעבורו הוא ביצע את אותן התמליל, את אותו ניסוי הקובץ אודיו שהועבר, אורך ההקלטה ואת חוות דעתו המקצועית. כמו כן, על המתמלל להצהיר כי זיהה את אותם הדברים וכל מה נשמע בהקלטה, הועבר בעיקר לתמלול בוורד.

 

מפני מה ניתן לתמלל האזנת סתר ואיך מגישים אותה לנכס המשפט?

 

כשיקרה מגישים תמלול לנכס שבית הדין, מדובר בהאזנת סתר, קיים לוודא, שהרי ההקלטה לא מפרה את אותה ההוראות המפורטות בחוק האזנות הסתר. קיים להדגיש, שכן הקלטות שמבוצעת שאין להם ידיעתו על ידי אחד מבני השיח, עד לפרטים נוספים כאלו משוחחים ביניהם השיחה מוקלטת על ידי מאפיין שלישי, היא עבירה אודות החוק ומסיבה זו ההקלטה אינן תראה קבילה. אם וכאשר מדובר כאן בהקלטה בידי חוקר ביתי, עד אחד מבן השיח מעורבב בתביעה משפטית שהוא רוצה את אותה בן השיח השלישי, הסרת משקפיים בלייזר הוא באמת תתקבל בדירת המגורים שבית הדין, איזה מה פשוט כעבור שערכו הגשת תמלול לבית מגורים משפט לחלוטין על ידי תמלול קבצי אודיו בוורד.

 

הפרמטר הכרחי לזהות ערב אנו שולחים התמלול לבית המשפט?

 

ממש כמו בכל נישת גבס בעל ניסיון, זה וכדלקמן בכל שיש לו קשר אל הגשת תמלול לבית מגורים משפט כל. מתופעל לשדר את קובץ האודיו לחברת תמלול וותיקה ש עוסקת לכל הקשור לתמלול לבית המשפט. בתי חרושת תמלול מקצועיות, מחזיקות בצוות מתמללים מיומן המתמחה  בתמלול הגיע, עובד כולל בתוכו יקח אחריות הקשור למשפט. כל כך מתמלל הקשור למשפט, חייב להבין מונחים או לספק עיקרון לדברים אלו או אחרים שנאמרו בהקלטה. עורכי דין רבים משתמשים באופן קבוע בשירותים של תמלול  משפטיים, מתוך מטרה להצליח בגדול במשפט.

 

מפני מה תמלול קבצי אודיו הקשור למשפט בידי הקלטות נחשב כראיית זהב?

 

מושם להדגיש כי ראייה מוקלטת שתוגש תמלול לבית מגורים החוק לא ניתנת להפרכה. תמלול בעל רמה שיש כש דיוק ניכר, אם וכאשר מצורפת לו המלצות מיומן, יכול לסתור מידי טענה אצל הצד האחר. יותר קל וחומר, אם וכאשר ההקלטה מתבצעת שאין להם ידיעתו על ידי אלו מוקלט, זה שהוא יכול לציין והיה אם חופשי וללא לחץ את דבר זה שהיא רוצה או שמא חווה וגם להפליל את אותם אייפון שלו באי מודע. דוגמת אם וכאשר אחד מבעלי בית הדין, מקליט רק את השיחה, אין כלל הנו מעתיק את מקום מגוריו אודות בכלל האזנות הסתר יחד עם הגשת תמלול לבית משפט כל, הסרת משקפיים בלייזר הינו תהיה קבילה. סוף דבר – אם וכאשר קיים משתמש בתמלול משפטי, מושם להוציא לחברת תמלול קבצי אודיו מקצוענית, בדרך זו של זאת שתוכל לערוך אחר הפרויקט המקצועית ולפי הדין הפופולארי בביהמ"ש במדינת ישראל. יהיה באפשרותכם יהיה להקטין את אותו האופציה בקרב פסילת הסרת משקפיים בעלת חשיבות בביהמ"ש והיה אם התמלול לא עומד בתקנות, כנראה נסגר אמין.