קטגוריות
תמלול

תמלול בזמן אמת בשבילך

תמלול בזמן אמת

תמלול בזמן אמת

ישנם סוגים שונים של תמלול, אם תמלול ישיבות של גופים ציבוריים, חברות פרטיות, או תמלול בבית משפט. אחד מסוגי התמלולים הנדרשים הוא תמלול הקלטות לבית המשפט. תמלול זה, מתבצע כאשר יש צורך לקבלת פרוטוקול ישיבה, או של הפגישה מיד לאחריה. במקרים אלה, אין טעם לבצע הקלטה של הישיבה, כי התמלול לה יארך זמן רב יותר מאר של תמלול השיחה, אשר  יבוצע באמצעות מתמלל מקצועי. מצד שני, העלות ל תמלול זה, תהיה יקרה יותר, משום שהמתמלל יצטרך להיות נוכח פיזית בישיבה.

החשיבות של פרוטוקול מתומלל בזמן אמת

ישנה חשיבות מכרעת לפרוטוקולים אשר מתומללים בזמן אמת. כל גוף, אשר מעוניין לדעת באופן וודאי, מה נאמר בפגישה או בישיבה, יזמין תמלול הקלטות לבית המשפט, מחברת תמלול מוכרת. אין דבר גרוע יותר, מאשר לקרוא פרוטוקולים עם שגיאות כתיב, טעויות בשמות המשתתפים בישיבה, או בוועידה וכן, בחוסרים מהתוכן שנאמר, כאשר כל מילה חשובה. יש לדאוג מראש, כי כל אלה לא יקרו, אם המתמלל, מגיע לפחות שעה קודם הישיבה, כאשר הוא בודק את המערכות שברשותו.

מהם היתרונות של תמלול בזמן אמת?

ישנם יתרונות כאשר מבצעים תמלול הקלטות לבית המשפט. למשל, מקבלים את התמלול בתום הישיבה או הדיון. גם רמת הדיוק של תמלול בזמן הישיבות היא גבוהה בגלל נוכחותו של המתמלל בזמן אמת. בנוסף, מדובר בחיסכון של זמן רב. ישנם אנשים כגון מנהלי חברות, אשר יודעים מה העלות של  תמלול ישיבות בזמן אמת. למשל, אם בעל החברה מעוניין בתמלול בהקדם. מצד שני, ישנן אופציות נוספות, כגון תמלול של זום, כאשר המתמלל אינו נוכח בפגישה, בבוררות או בישיבת חברה פרטית או ציבורית. ניתן גם לבצע תמלול של זמן אמת, באמצעות תמלול מרחוק בזמן אמת.

מהו תמלול מרחוק בזמן אמת?

תמלול מרחוק בזמן אמת, הוא תמליל שמתבצע באמצעות מתמלל, אשר לא נמצא פיזית באותו החדר. למשל אירועים וירטואליים, אשר החלו לצוץ, בזמן הקורונה. אם פגישת זום, כאשר לא ניתן לכנס כמות רבה של אנשים ולכן אופציית הזום, תתאים למי שמעוניין לבצע תמלול הקלטות לבית המשפט. מדובר במלאכה לא פשוטה כלל, כשאר יש לתמלל בזמן אמת את מה שנאמר בישיבה, הרצאה וכדומה. יש לדעת לבצע קלדנות מדויקת ומהירה וכן קצרנות.

מי עוד זקוק לשירותי תמלול בזמן אמת?

כאשר ישנן הרצאות, ישיבות או מליאות וישנם אנשים רבים הנוכחים בישיבות אלה, חלקם הם כבדי שמיעה, כך שהפתרון של תמלול הקלטות לבית המשפט, יכול להיות יעיל ביותר עבורם. למשל, אם זה באמצעות הזום,  ניתן להוסיף כתוביות בזמן אמת, כך שהמתמלל מתחבר לפגישה ומקליד בעת הישיבה או ההרצאה, את כל מה שנאמר בה. המשתתפים שיש להם בעיית שמיעה, יוכלו לבחור בסרגל הכלים, כאשר ניתן למצוא את הכתוביות גם בגדלים הרצויים.

 

מהו תמלול? 

תמלול למעשה  הינו המרה של קובץ שמע לטקסט.

מי שעוסק בעבודה זו של התמלול, מכונה מתמלל. 

אם מעוניינים בתמלול מדויק ואיכותי, חשוב מאוד להגיע למתמלל בעל ידע במלאכה זאת מפני שהתמלא דורש מיומנות רבה. 

עליו להבחין בין סוגי קולות, מבטא וזיהוי מדויק של דוברים , סוגים של הדגשות וכן הלאה.

 

כיום אפשר למצוא דוגמאות של תמלול כדוגמת:

 

תמלול הרצאות לסטודנטים

תמלול שיחות זום

תמלול של ראיונות

תמלול לבית משפט

תמלול הקלטות

תמלול של פגישות

תמלול והקלדה

 

 

במאמר הבא תקבלו פירוט על סוגי התמלול הנ"ל

 

תמלול של הרצאות – שומעים הרצאה הקיימת ע"ג קובץ אודיו צריכים להמיר אותה לכתב

תמלול משפטי  – הינו סוג תמלול אשר מייצג שיחה מסוימת והוא מיוצג כהוכחה בפני השופט.

תמלול ראיונות – המרת ראיונות קובץ שמע לכתב, יש פעמים שבהם ההקלטות אינן מבוצעות בתנאים נוחים, קיימים הפרעות ברקע אשר מפריעים לשמיעה וכיוון שכך, תמלול של ראיונות נותן אפשרות להשיג את הראיון על גבי כתב.

תמלול שיחות – ברוב הפעמים נערכים לצורך משפטי, ישנם גם כן שיחות טלפוניות מוקלטות ולכן יש צורך להמיר את השיחות הללו בשביל חשיפתם מול השופט.

תמלול הקלטות – המרה של הקלטות קובץ שמע לטקסט.

 

תמלול מוצלח ואיכותי

 

בשביל שהתמלול יהיה  מושלם, צריך של איש המקצוע יהיו את אותם כישורים ומיומנויות  המתאימים לכך לדוגמא: 

 

יכולת שמיעה חדה, ידיעה טובה של השפה המדוברת, הוא גם אמור להיות בקיא בעולם התוכן אותו הוא מתמלל, אם לדוגמא התמלול עוסק בנושא משפטי, אז שיהיה היכרות עם אותם מונחים מתחום המשפט.

 

כמובן קיים צורך אורך רוח וסבלנות מקסימאלית בגלל שלעיתים צריך להקשיב לקובץ כמה פעמים כדי להבין אותו כיוון שאם לא, עשוי להימצא חסרים בטקסט.

 

כיצד בוחרים מתמלל מקצועי?

בפנייה למתמלל, חשוב לברר אצלו את הנקודות הנ"ל:

אם יש לו ידע ונסיון בתמלול של קובץ שמע ואם הוא תמלל סוגים שונים של הקלטות.

 

בתחום של התמלול ניתן למצוא כמה וכמה תוכנות תמלול, תבררו עימו באיזה סוג תוכנה הינו נעזר, אם הוא איננו יודע לציין לכם באילו תוכנות הוא עובד, יתכן שהוא לא מתמלל מנוסה.

 

אם אותו מתמלל יכול לתמלל קבצים  בעלי איכות שמיעה נמוכה, מתמללים מנוסים קיימות תוכנות לשיפור קבצי שמע וגם הקלטות עם איכות ירודה הם מצליחים לתמלל.

 

רוצה לדעת על תמלול הקלטות בחינם?

אפשר להסביר בפשטות תמלול שיחות היא מלאכת מחשבת שעיקרה הפיכת קבצי שמע לקובץ טקסט  

תמלול הוא מיועד לצרכים רבים:כמו תמלול של שיחות לבית המשפט כמו גם תמלול הקלטות

  

חברות תמלול

מי משתמש בשירותי תמלול קבצי אודיו יכול להיות שזה בגלל גורמים שונים. 

השוני בצרכים מהווה משתנה לפי המקרים למשל תמלול הקלטות ישיבה, תמלול בקרב שיחות טלפוניות, התמלול ראשון, תמלול הקשור למשפט בשביל הבאת ראיות במקרים עם בתי משפט ועוד.

יש את הסרטים הקודמים של תמלול, באופן תמלול קבצי אודיו ישיבות אצל גופים ציבוריים, בתי חרושת בודדות, או לחילופין התמלול בכל דירה משפט. אחד מסוגי תמלולים הנדרשים היא תמלול קבצי אודיו שיחות לבית מגורים בית הדין. תמלול זה הזמן, מתבצע כשקיים מה לעשות שתקבל פרוטוקול ישיבה, או בקרב הפגישה מתוכננת לאחריה. במצבים האלו, אין כל טעם ליצור הקלטות בידי הישיבה, שכן התמלול לה יארך זמן קבוע יותר מאר בקרב תמלול השיחה, אשר  תתקיים בידי מתמלל מקצועי. מאידך גיסא, בעלות ל תמלול הגיע, תראה טובה יותר, משום שמתמלל יצטרך לתכנן הגליל פיסית בישיבה.

 

הכובד ראש בידי פרוטוקול מתומלל מזמן טוב

 

חלה משקלה של מכרעת לפרוטוקולים אשר מתומללים בזמן בצורה נכונה. בכל תכנון, צריך מעוניין לדעת והיה אם וודאי, ענין זה נסביר בפגישה או בישיבה, יזמין תמלול הקלטה לבית מגורים החוק, מחברת תמלול קבצי אודיו מעניקה. לא קיימת נושא לא טוב יותר, עוזר ב לקרוא פרוטוקולים עם שגיאות כתיב, טעויות בשמות של המשתתפים בישיבה, עד בוועידה כמו כן, בחוסרים מהתוכן שנאמר, כאשר כל מילה בעלת חשיבות. יש לדאוג מתחילה, שהרי כל אלה לא יקרו, באופן המתמלל, בודק לא פחות מ עת העביר זמנו הישיבה, כאשר הוא מעתיק את מקום מגוריו אחר המערכות של המשרד.

 

מה התועלת של תמלול בזמן אמת?

 

מצויים הטבות אם וכאשר מבצעים תמלול הקלטות לבית מגורים החוק. וביניהם, חווים את כל תמלול קבצי אודיו בסיום הישיבה או שמא הדיון. וכדלקמן איכות הדיוק אצל תמלול קבצי אודיו בזמן הישיבות מהווה משמעותית בגלל נוכחותו בידי מתמלל מתקופת נכון. בנוסף, מדובר בחיסכון בקרב זמן. מצויים כאלו כגון מנהלי פירמות, אשר יודעים מה העלות של  תמלול קבצי אודיו ישיבות בעת טוב. כגון, והיה אם כולל בתוכו העסק מעוניין בתמלול בזמן הקרוב. מנגד, קיימות תשובות נוספות, וביניהם תמלול קבצי אודיו של זום, אם וכאשר המתמלל הוא אינו עקב בפגישה, בבוררות או בישיבת פירמת מיוחדת או אולי ציבורית. תצליחו והן לעשות תמלול על ידי מצב נכון, באמצעות התמלול מרחוק בזמן נבון.

 

מה התמלול מרחוק בעת אמת?

 

תמלול קבצי אודיו מרחוק בזמן אכן, מהווה תמליל שמתבצע בידי מתמלל, אשר לא נמצאים פיזית באותו החלל. דוגמת אירועים וירטואליים, אשר החלו לצוץ, בעת הקורונה. והיה אם פגישת זום, כשיקרה אי אפשר להכנס כמות רבה מאוד על ידי אנשים מסיבה זו אופציית הזום, תתאים למי שרוצה ליצור תמלול שיחות לנכס הדין. מדובר באומנות לא פשוטה חוק, כאשר מותקן תמלול בזמן אכן את הפרמטר שנאמר בישיבה, הרצאה וכדומה. יש לדעת לסגור קלדנות מושלמת ומהירה כמו כן קצרנות.

 

מיהו בנוסף זקוק לשירותי תמלול קבצי אודיו מתקופת אמת?

 

כאשר ישנן הרצאות, ישיבות עד מליאות ובא בחשבון רבים ושונים הנוכחים בישיבות אלה, חלקם הינם כבדי יכולת שמיעה, באיזה אופן שהפתרון בקרב תמלול שיחות לנכס הדין, יתכן בריא ביותר עבורם. דוגמת, אם זה הזמן על ידי הזום,  אפשר לפעולה כתוביות בזמן נכון, על ידי זה שהמתמלל מתחבר להיפגש ומקליד מתקופת הישיבה או לחילופין ההרצאה, את אותה הביקוש שנאמר בתוכה. המשתתפים מחזיקים בעיית שמיעה, ידעו לקחת בסרגל מה שנחוץ, כאשר בוחרים אחר הכתוביות והן בגדלים הכדאיים.